Hoe maak je het slot van een WC openen zonder deze te beschadigen?

De meeste WC's/badkamers in Nederland hebben zo'n met aan de buitenkant een stukje plastic met inkeping. Is er ook een speciaal stukje gereedschap/apparaatje waarmee je zo'n slot van de buitenkant open kan maken zonder het plastic te beschadigen?

Want het lijkt me dat dat plastic daar zit zodat je dat kan doen als het nodig is? Met een schroevendraaier beschadigt het plastic al snel...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.1K

Het beste antwoord

Dat kan met elk plat voorwerp, zoals al genoemd. Maar om beschadiging te voorkomen moet het wel over de volle lengte in het gleufje passen. Dus als je een schroevendraaier gebruikt miet het wel een grote (brede) zijn, en niet een fittingschroevendraaier bijvoorbeeld. Dat geldt ook voor alle andere voorwerpen waar je het mee wilt doen.
10 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

gewoon met een euro muntje in het gleufje en even draaien en open is de deur
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik doe het altijd met een schroevendraaier. In gleuf, draaien en klaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik deed dat met de achterkant van een vork of lepel, als 1 van de kinderen de deur weer eens niet open kregen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Doe een stukje stof over je schroevendraaier om het plastic te beschermen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Men kan dit openen met een schroevendraaier, euromuntje, ... Met zoveel, maar het plastiek is broos dus is het aangeraden om iets te nemen wat de hele lengte van de gleuf vult, zodat de gleuf niet in het midden word beschadigd, maar de druk verdeeld is over de gehele gleuf. Of gebruik zachter materiaal, iets wat stevig is maar lichtjes kan indeuken of doe een doek rond het hard materiaal zoals de schroevendraaier of lat ofzo.
Helaas is er geen 100% garantie dat deze hulpmiddelen het plastiek niet beschadigen? maar ze zouden het minde moeten beschadigen dan gewoon een schroevendraaier.
Een andere tip is om de kracht geleidelijk op te voeren en niet in 1 snok het slot proberen open te doen, want dit creëert een grote tijdelijke kracht met grote kans op beschadiging van het plastiek.