Hoe een halfopendraaiende deur terug goed krijgen ?

Iemand heeft onze binnendeur niet waterpas geplaatst. Bijgevolg gaat ze vanzelf tot halverwege open. Iemand een idee hoe dit kan opgelost worden ? Met rondellen tussen te plaatsen , heeft het tot nu toe niet geholpen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
13.6K

Antwoorden (2)

Het onderste scharnier moet iets naar buiten komen te staan
en/of het bovenste iets naar binnen.

Aangezien je het over "rondellen" hebt zou je wel eens scharnieren kunnen hebben die je makkelijk er wat verder in of uit kan draaien. (zoals in de bron)
Zo niet, dan kan een foto van de scharnieren helpen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De deur bij half-open stand op de vloer vastzetten met een spie.
De onderste scharnier losmaken er een stukje karton (2 mm dik) ter grootte van de scharnier inleggen en de scharnier terug vastschroeven.
Zie voorbeeld http://www.youtube.com/watch?v=LTN1bwcas-M

Succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit klopt niet!!! Jackd heeft het wel goed. Het onderste scharnier moet iets naar buiten komen te staan
en/of het bovenste iets naar binnen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijnheer Jaap,
Wanneer er een stukje karton ingelegd wordt, komt het onderste scharnier naar buiten - dit is althans wat ik ondervonden heb. Wanneer het bovenste scharnier verwijderd wordt en een millimeter hout wordt weg genomen wordt dit effect versterkt.
Dus....