Waarom zijn kruimelzuigers niet standaard uitgerust met Li-on accu's?

Ik volg die markt nu al een tijdje, maar nog steeds is er maar een handje vol uitgerust met Li-on accu's. Ook nieuwere modellen worden hier niet mee uitgerust.
Waarom is dit?
Is dit type accu niet zo geschikt om de energie te leveren die een kruimeldief nodig heeft? Waarom dan niet.

Accu-schroefmachines zijn nu wel bijna allemaal voorzien van Li-on accu's. Behalve dan de merkloze/gekochte machines, zoals het gamma merk enz.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
bamibal
10 jaar geleden
Goeie vraag. Ik heb een tijdje terug ook gezocht, omdat ik het apparaat gewoon standaard in de oplader wil kunnen hangen. Daar kunnen Li-ion accu's beter tegen dat die ouderwetse NiCad-accus. Uiteindelijk heb ik een AEG AG4128 gekocht, waar ik zeer tevreden mee ben.

Antwoorden (2)

Geld.
Lion accu's zijn duurder en de meeste mensen kijken toch vooral naar de prijs als ze een kruimelzuiger kopen.

Door met slimme laders te werken, maakt het soort accu ook niet zoveel uit.
Daarnaast zouden lion accus in dit geval wel eens korter mee kunnen gaan. (waarschijnlijk zal het niet veel uitmaken)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor Lithium-Ion accu's is in principe geen bijzonder slimme lader nodig. Wel is belangrijk dat het laadproces stopt als de accu vol is en dat de accu niet te snel geladen wordt.
De kostprijs is inderdaad hoger dan een Nikkel Cad. batterij.
Dus mocht je een kruimeldief met Li-on accu kopen, zit er ook uiteraard een geschikte lader bij.
De levensduur van de batterij is veel groter.