houtreparatie dekkend schilderen met lak effect?

De binnenkant van mijn boot heeft nogal wat reparatiedelen in zijn houtwerk. Dus schuren en lakken blijft lelijk. De reparatie stukken zijn behoorlijk zichtbaar.
Bestaat er een verfsoort die met dekkende verf het idee geeft dat het gelakt hout is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je kan het over schilderen in een kleur die het bestaande hout het dichtst benaderd.
De houtnerf en houtvlammen zijn dan niet meer zichtbaar maar een egale kleur is mooier.
Gebruik wel een goede grondverf liefst in de kleur van de verf waar je ook mee afverft
Laat je voorlichten in een verfwinkel om teleurstellingen te voorkomen