Ik heb een glazen binnendeur met opgeschroefde scharnieren. Kan ik de scharnieren vastlijmen met 2compontentenlijm?

De scharnieren zitten met schroeven door het glas vast. Maar als ik ze helemaal aangedraaid heb, gaat de deur toch iets hangen. Daarom wil ik de scharnieren ook nog vastlijmen met 2 componenten lijm. Kan dat? of is er een andere/betere oplossing

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als er links en rechts van het glas plaatjes zitten, kun je er links en rechts stukje rubber tussen doen en dan schuift het ook niet meer, wel zorgen dat je het niet kunt zien
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zijn de boutjes niet te dun, of te lang?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat het scharnierdeel wat op het kozijn zit niet bij het scharnierdeel dat op de glazendeur zit hoort.
De boel past gewoon niet naar mijn idee.

Antwoorden (3)

vastlijmen raad ik u af.door temperatuurverschillen kan glas uitzetten /krimpen.glasbreuk ligt dan op de loer.
schuurpapier of een dun strookje rubber tussen glas en scharnier maakt alles wat stroever en lost zo wellicht het probleem op.
10 jaar geleden
Wellicht kan je de frixie binnen het schroefdeel wat vergroten.
Ik zou eens een oude fietsband (rubber) op maat knippen voor op beide kanten van het glas en dan het scharnier daarover vastschroeven.

Ook zie ik aan de foto, dat er maar 1 schroef zit. Wellicht kan je nog een 2e gat door het glas boren en schroeven.

De lijn die je hebt getekend is met het kozijn. De pin op het kozijn, lijkt recht te staan. Maar het scharnier in de pin niet. Ofwel de pin is gebogen, of de pin is te dun. Misschien kan je de pin rechtbuigen, of dikker maken met tape.

Van lijmen heb ik helaas geen verstand.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat dacht ik ook te zien, dat de pin aan de kozijnkant al scheef zit.
Vastlijmen met tweecomponentenlijm gaat niet goed, het is niet flexibel genoeg en hecht slecht op glas. Gebruik MS kit, dat hecht prima op glas en kunststof en blijft flexibel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor jullie snelle reacties. Ik ga het eerst proberen met rubber tussen scharnier en glasplaat. Daat zit nu een soort papier tussen dat lijkt op een pakking dat in een motorblok zit. Mocht dat niet werken kan ik nog proberen met MS kit
Groet
Paul