Waar koop ik poly propyleen?

Dat is een recyclebare stof.Ik wil het gebruiken als ondergrond om op te naaldvilten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het is niet zo zeer een stof, het kan van alles zijn want het is een thermoplastisch polymeer dat een zeer wijde toepassing kent.
In het dagelijks leven komen we het tegen in de vorm van plastic flessen (bijvoorbeeld jerrycans, maar niet Nederlandse statiegeldflessen), tapijten, plastic meubelen, kleine open zeilbootjes en in veel auto-onderdelen. Andere toepassingen zijn pijpen, filtermateriaal, en plastic producten die een hogere kwaliteit vereisen dan zijn voorganger polyetheen kan bieden.

Dus als je een tapijt-achtige stof zoekt van dat materiaal ga je naar een tapijtenwinkel.

Als ik kijk naar "stoffen" van dat materiaal kom ik hier uit:
http://nl.made-in-china.com/co_sunshinefabric/product_Waterproof-Nonwoven-Polypropylene-Fabric_hrgsrsysg.html

En dat doet me dan weer denken aan allerlei anti-slip matten.
Maar die zijn vaak van polyetheen.
Polypropeen lijkt op polyetheen en is ook net zo goedkoop, maar het is veel sterker.

Dus zou ik op zoek gaan in zaken met huishoudelijke artikelen, in winkels met campingspullen, in stoffenwinkels.
En dan kijken of daar is wat je zoekt en dan vragen wat voor materiaal het is..........

Toegevoegd na 10 minuten:
En hier vind ik nog een workshop naaldvilten.
Daar gebruiken ze een stuk "schuimrubber" als ondergrond.
En die schuimrubber kan dus best van polypropyleen zijn.......

http://home.planet.nl/~monni074/workshopnaaldvilten.htm
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor alle moeite die je hebt gedaan.Ik ga maar eens naar mijn eigen kampeermatjes kijken die ik nog net niet heb weggedaan,dan moet ik ze zesdubbel gebruiken. Schuimrubber is niet goed genoeg omdat het te snel stukjes loslaat. Daarom wou ik polypropyleen. Dat had ik gelezen bij een viltshop, maar die is in Engeland. Dus ik zocht een goedkopere oplossing, dichter bij huis.
Het moet wel zo'n 8 cm dik zijn,anders botst je viltnaald op de tafel en kan ie kapot gaan. Het spul bestaat dus echt,maar waar in Nederland?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals ik al zei: Een " schuimrubber" blok kan best polypropyleen zijn.
Vraag het de schuimrubberwinkel.