Hoe vul ik het overstort-gat in mijn nieuwe wasbak?

Mijn nieuwe wastafel heeft als mogelijkheid gebruik te maken van een overstort, alleen ga ik deze niet gebruiken. Hoe kan ik het gat in de wasbak het beste opvullen?

Toegevoegd na 54 minuten:
Nu zou het -bij een volle wasbak- het kastje instromen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

Ik zou er een wit hard plastic plaatje overheen plakken, uiteraard met goede lijm.
De opmerking, dat het bij een volle wastafel in het kastje zou lopen, is mij geheel onduidelijk.
Als alles ordentelijk is uitgevoerd, zal het water bij een volle wasbak normaliter in de afvoer terecht komen.
Als dat bij jou niet het geval is, vind ik dat uitermate vreemd.
Dan heeft zo'n overloop toch geen enkele zin.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kit er iets achter, laten drogen en daarna afkitten.

Kan je er niet achter komen:
prop er iets in, kit het af, eventueel in twee keer.

echter:
Bij porselein zit normaal gesproken de overloop in de wastafel "gebakken".
Die hoef je dus niet apart aan te sluiten, dus waarom je die dicht zou willen maken??
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
er zijn bij de bouwmarkt plaatjes te koop met schroefdraad er aan of in dan kun je vanaf de achterkant het plaatje tegen de bak aan klemmen waardoor het waterdicht word