Kun je over bestaande tegels vloerverwaming aanbrengen?

De huidige badkamervloer bestaat uit tegels zonder vloerverwarming. Daaroverheen zou ik nieuwe tegels willen leggen, maar nu met vloerverwarming. Kan dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Alles kan, maar of dat ook de beste oplossing is.
Vloerverwarming ligt op de betonnen ondergrond, op deze ondergrond komen de leidingen (elektriciteit, verwarming, water, afloop ...) hierop legt met een chapelaag (zand met cement) en daarop worden de tegels gelijmd.
Als jij vloerverwarming op je tegels wil leggen moet je er rekening mee houden dat de vloer veel hoger zal komen te liggen. Dit heeft zijn consequenties met voor de deur, deurstijlen en badkamermeubilair, al deze leidingen moeten langer gemaakt worden.
Ik denk dat het echt beter is om de vloer en oude chapelaag uit te breken en opnieuw te beginnen. Het lijkt misschien veel werk maar je gaat minder problemen hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je bent nog vergeten te vermelden dat er een laag isolatiemateriaal aan te pas komt ook.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad .. maar vervangt die niet de chapelaag?
Je kan in dit geval beter elektrische vloerverwarming nemen, dat is erg dun.
Deze matjes kan je zo op de oude tegels leggen en met tegellijm er nieuwe tegels op lijmen.