Kan ik mijn kunststof lamellen verven?

ik wil mijn witte lamellen antraciet, of rood verven, kan dit?

10 jaar geleden
8.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als je het probeert, en het gaat na verloop van tijd schilferen, dan kan je alsnog rode lamellen kopen. Dus ik zou het gewoon proberen. goed ontvetten, eventueel kunststofprimer gebruiken, de verf spuiten of rollen, dus vooral niet te dik.

Antwoorden (3)

Dit kan volgens mij wel. Pak wel uv-bestendige verf
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kunststof lamellen kan je niet verven omdat er:
A Verf of een primer bijna niet hechten wil op kunststof
B Omdat verf niet de flexibiliteit heeft van kunststof ( verf wordt namelijk harder)
dat heeft als gevolg dat er schilfers los komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt spuitbussen voor kunststof autobumpers,
Volgens mij moet het daar mee gaan.

Wat een goedkopere oplossing is:
Als je een scheut thinner aan gewone verf toevoegt gaat het ook.
Thinner lost namelijk veel kunststoffen op.
Dus een scheut thinner bij de verf is voor de hechting.

Bij normaal gebruik van jaloezie zal de verf niet gauw loslaten, maar je moet ze b.v. niet dubbelvouwen.

En de lamellen goed ontvetten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
" Wat een goedkopere oplossing is:
Als je een scheut thinner aan gewone verf toevoegt gaat het ook.
Thinner lost namelijk veel kunststoffen op.
Dus een scheut thinner bij de verf is voor de hechting " Dan gaat het meteen kluiten geven, dus dat kan niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee Arie,.. dat heb je wel als je terpentine bij verf op thinner basis (meestal spuitverf) doet.
Maar thinner kan je zonder meer bij normale verf doen.
Probeer het maar bij een restje verf! Natuurlijk niet bij verf op waterbasis.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik zou eerst op een hoekje proberen, of de lamellen niet oplossen.