Wat kan ik doen aan een douche waarvan ik het warme water niet kan regelen?

Als ik de douche aanzet doet het koude water het gewoon. Bij het warme water kan hij alleen uit (en dan is de douche koud) of enorm heet. Ik kan het warme water dus niet regelen. Het is alles of niets. Zelfs als ik het warme water heel iets open zet is het gloeiend heet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (3)

Ais ik jouw was zou ik een combinatie kraan kopen,dus de ene kant warm, de andere kant koud,dat zijn prima kra.nen en goed te regelen.Ik zag ze van de week in de aanbieding,iets van 30 euro, daar kan je de narigheid niet voor hebben.
burgos
10 jaar geleden
Je kunt een thermostatische mengkraan monteren die zelf het koude en warme water mengt totdat de door jou ingestelde temperatuur is bereikt. Die koop je vanaf ongeveer € 50,-. Het probleem kan echter ook aan de geiser liggen. Stel in ieder geval de temperatuur zo laag mogelijk in. Sommige geisers slaan af als er weinig heet water wordt getapt. Bij een boiler heb je geen last van dit probleem.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Doorstroom warmwaterapparaten hebben altijd een minimum waterstroom nodig om te gaan werken. Bij combiketels is dit om te voorkomen, dat een lekkende kraan de rekening naar astronomische waarden laat stijgen, bij geisers, omdat een minimale vlam nodig is. Je moet de temperatuur van het water dus niet regelen met de warme kraan, maar met de koude. Eerst de warme een stukje open, dan koud water toevoegen tot het water de juiste temperatuur heeft. Heb je kinderen, monteer dan altijd een thermostaatkraan om ongelukken te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verder moet tegenwoordig in verband met mogelijke legionella besmetting het water uit een warmwatertoestel minimaal 60 graden warm zijn. Dus koud of gloeiend heet.