wat is een blindmoertang?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.swi-tec.nl/index.php?route=product/product&product_id=236

Het beste antwoord

Zoals een blinkklinktang gebruikt wordt om mee te klinken, wordt een blindmoertang gebruikt om moeren in bijvoorbeeld een plaat te maken. Je creëert zo als het ware een gat met schroefdraad erin om weer iets aan te kunnen bevestigen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Blindmoertangen worden (vooral) gebruikt in de scheepvaart om 2 materialen met elkaar te verbinden,
Deze verbinding is demonteerbaar.

Blindmoer verbindingen zijn even sterk als popnagel verbindingen,
maar hebben het voordeel, dat de verbonden delen, gedemonteerd
kunnen worden. Blindmoeren worden veel gebruikt voor het monteren
van bepaalde maststeps en voor het monteren van de giek. Een
blindmoer kan toegepast worden op een plaats waar een popnagel
uitgebroken is.

Toegevoegd na 51 seconden:
Dus met deze tang bevestig je de verbinding.