trap trede water schade, hoe kan ik het weer mooi krijgen ?

zie foto; ik heb een keer waterschade gehad, uiteindelijk ziet de traptrede er nu zo uit. hoe komt dit en wat kan ik (laten) doen om het mooi en professioneel te maken, bij wie kan ik terrecht ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (4)

ik zeggen die bovenste laag verwijderen en vervangen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Schuren, gronden, schuren en dan lakken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kan het niet goed zien maar er lijkt een houtnerf in de trede te zitten, als je dan gaat schuren dan ben je dat kwijt en dat is geen gezicht met de andere trede 's. ik zou eerder ALLE! trede 's alleen goed schoonmaken met ammoniak en bewerken met schuurschoonmaakmiddel van alibastine (precieze naam ben ik even kwijt) Dat is een bruine fles die je verdunt met water en daar maak je de trap mee schoon en het schuurt en ontvet gelijk en daarna met Sikkens (betere kwaliteit) verf in de gewenste kleur verven, maar wel alle trede 's want je krijg anders wat je ook probeert kleur verschillen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het lijkt me een gebeitste trap.Dus de lagen verwijderen met afbijtmiddel, afwassen(neutraliseren) volg de aanwijzingen van de fabrikant, want is het organisch of anorganisch afbijtmiddel.Laten drogen, eventueel lichtjes schuren en of borstelen(nerf) en dan met de kleurkaart van beitsen de juiste kleur kiezen, verven maar.Eventueel als bescherming en slijtlaag minstens twee lagen parketvernis of een niet vergelende blanke lak er overheen.Het is toch een beetje een zaak voor specialisten, maar met gezond verstand en wat raad lukt het wel.