Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik CV-ketel werkend krijgen, zonder verwarming?

Ik ben bezig met het verbouwen van de badkamer, gister de verwarming eruit gehaald, en dus geen water meer in de verwarming leidingen. Nu doet ook gewone warme water niet meer, de CV meldt dat waterdruk te laag.

Kan ik op een of andere manier de verwarming functie uitzetten, zodat de CV alleen warme water maakt?

ik heb zo'n cv: http://www.ferroli.nl/static/downloadcenter/2010/06/handleiding_econforte_hmc23_hmc32_.pdf

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
25.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je cv ketel water verwarmt de boiler welke is ingebouwd in je cv ketel. De cv installatie dient op druk te zijn anders weigert de cv ketel te branden (deze veiligheid voorkomt verbranden cv haard).
Dus: afdoppen daar waar de radiator is verwijderd en cv leidingen weer op druk brengen. Dan de cv installatie ontluchten (controleer de druk omdat ontluchten de druk doet verminderen). De cv haard slaat weer aan en verwarmt je boiler (niet de cv radiator-leidingen zolang je kamerthermostaat geen warmte vraagt).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kan de verwarming niet "uitzetten"
Het cv-water wordt gebruikt om het kraanwater te verwarmen.

Even de buizen afdoppen, kan in de badkamer maar je kan ook een van de leiding nemen die naar de badkamer gaat.
Water erin en je hebt weer warm water.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding