Hoe kan je een houten deur met daarop gelijmd een spiegel op maat zagen?

Toegevoegd na 37 seconden:
Met hout bedoel ik eigenlijk meubelplaat.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Het op maat maken van de spiegel kan opgelijmd alleen met een natte diamantzaag. Dremel heeft tegenwoordig een diamantschijfje van een centimeter of vier, met een batterijdremel kan veilig nat gezaagd worden. Het afzagen van de meubelplaat moet dan geen probleem zijn.
Het vereist nogal wat investeringen. Een spiegel op maat maken is waarschijnlijk goedkoper!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Om de spiegel niet aan gruzelementen te zagen zou ik eerst de spiegel op maat snijden met een glassnijder en daarna de deur of meubelplaat zagen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
niko
10 jaar geleden
dat kan niet dacht ik.de gelijmde spiegel zal wel een snijkras oplopen,maar je kunt hem vervolgens niet breken omdat ie op de plaat gelijmd is,en dus niet het geplakte stuk verwijderen.
Dat kan volgens mij niet,zonder de glasplaat eerst te verwijderen.
10 jaar geleden
Je kunt beter een nieuwe deur maken van meubelplaat en daar een nieuwe geslepen spiegel opplakken.
De spiegel moet geslepen zijn daar deze anders aan alle kanten messcherp is.
Als je die oude deur wilt inkorten moet je de spiegel stuk slaan wegsteken (wat gevaarlijker is) en de overige lijm weg schuren.
En dan pas kan je de deur inkorten en er een nieuwe opplakken.
Een spiegel die op een deur geplakt zit kan je toch niet verwijderen zonder dat deze beschadigd of breekt.