Bevat vliesbehang glasvezels?

Vliesbehang is een behang is met een papieren of vinyl toplaag. De rug of onderlaag van het behang is van "vlies". Maar bevat dit "vlies" glasvezels?
Ik vraag het met het oog op mijn allergie...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt niet allergisch zijn voor glasvezel. Dan zou je ook allergisch zijn voor glas. Lastig, met al die ramen om je heen.

Het beste antwoord

Nee, want dan zou het glasvezelbehang heten, dat heb je namelijk ook.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.behanginfo.nl/wat-is-vliesbehang
http://www.behangen.net/glasvezel-behang.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die website heb ik ook gevonden, maar die vertelt niets naders over het 'vlies'. Glasvezelbehang bestaat geheel uit geweven glasvezel, dus niet uit laagjes. Dus de achterkant van vliesbehang zou toch best uit glasvezel kunnen bestaan, volgens mij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, vliesbehang bevat geen glasvezels want nogmaals, dan zou het glasvezelbehang heten. Wij hebben allebei op de muur en je merkt echt verschil. Je wordt gek van dat glasvezelspul en het irriteert behoorlijk op de huid. Je moet het er ook echt op zetten als er glasvezels in zitten want inderdaad, veel mensen kunnen daar niet tegen en je moet het met handschoenen behandelen, dat geldt niet voor vliesbehang.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok ik heb nog even verder gezocht en we hebben allebei een beetje gelijk: Een veel gemaakte verwarring is die tussen glasvezelbehang en vliesbehang. Vliesbehang bestaat uit meerdere lagen, waarbij de onderste laag meestal van een dun glasvlies is gemaakt. De laag daarboven bestaat uit vinyl of papier. Glasvezelbehang (ook wel glasweefselbehang) is in zijn geheel vervaardigd uit gewoven glasvezel. Dit materiaal is ettelijke malen sterker, maar is kleurloos, relatief duur en lastig aan te brengen en verwijderen. Let er bij uw materiaalkeuze goed op dat u de juiste lijm koopt! Lijm voor glasvezelbehang is van zeer andere structuur dan de lijm voor vliesbehang. Zorg er dan ook voor dat u deze lijmsoorten niet abusievelijk met elkaar verwisselt! http://huis-en-tuin.infonu.nl/doe-het-zelf/58670-vliesbehang-wat-zijn-de-voordelen-en-hoe-breng-ik-het-aan.html Je kunt dus glasVLIES niet vergelijken met glasVEZEL en dat was je vraag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://huis-en-tuin.infonu.nl/doe-het-zelf/58670-vliesbehang-wat-zijn-de-voordelen-en-hoe-breng-ik-het-aan.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tjonge het is een hele wetenschap, en ook behoorlijk verwarrend. Bedankt voor al je moeite! Als ik het dus helemaal goed begrijp is die onderlaag van glasvlies bij vliesbehang niet irriterend en hoef je geen voorzorgsmaatregelen te treffen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet niet hoeveel last jij er van hebt maar ik had totaal geen last met vliesbehang maar ik ben jou niet.