Waar is deze (PVC?) buis voor bedoeld?

Ik woon in een huis dat eind 80-er jaren gebouwd is. Het huis heeft een plat dak.
De foto is van de buizen die ik tegenkwam boven het (vanuit de bouw) verlaagd plafond in de badkamer. Er is geen verdieping boven waar de buizen 't plafond in gaan.

Ik schrok nogal dat de middelste buis van elkaar af staat, maar ik woon hier nu 7 jaar en heb niets gemerkt van een lekkage of ander probleem. Het lijkt er ook droog.

Voor mijn gemoedsrust.... Wat kan deze buis zijn? En kan dit kwaad?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat is waarschijnlijk een verluchtingsbuis, dus op zich niets ernstigs.
Ik zou die gewoon weer verbinden door er power tape rond te draaien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat zijn afvoerkanalen van de Centrale Verwarming. Kan niet echt veel kwaad, zou ze toch maar weer inelkaar schuiven!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Azazel, de volgorde van de antwoorden kan veranderen. Uiteindelijk komt het antwoord met de meeste punten bovenaan te staan. Dan is waarschijnlijk niet meer duidelijk dat je met "andw. 2" het antwoord van depauwroger bedoelt.