Hoe voorkom ik dat de verf rond de klink beschadigd, door het plaatje van de klink?

Het plaatje is scherp aan de onderkant en drukt in de verf.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
na het lezen van de reactie van stilie moest ik toch ff reageren,het nadeel van een stukje karton er tussen is dat het meestal in de holle ruimte van het plaatje gaat zitten en dan heeft het geen zin meer.wat je ook kunt doen is een strookje plakband isolatietape op het randje plakken en aan de buitenkant op maat snijden zodat je het niet ziet. en aan de binnenkant kun je het vastplakken dat zie je toch niet.
paulus811
10 jaar geleden
Ik zou het plaatje op de rand voorzichtig schuren om de scherpte eraf te krijgen.

Antwoorden (2)

Leg het plaatje op een stuk (dun) karton en snij het met een scherp mesje uit. Vervolgens het uitgesneden stuk karton vastplakken op de achterzijde van het plaatje en deze vervolgens weer bevestigen. Als je het netjes hebt gedaan, dan zouden de scherpe delen de verf niet meer mogen bekrassen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De patentbouten, waar de rozet mee vast zit, hebben de neiging van zelf los te draaien, vooral als het slot versleten is. Draai de boutjes regelmatig vast, en vervang een versleten slot.
Als er schroeven in de rozet zitten, vervang die dan door patentboutjes.