Hoe hang je fotokaders horizontaal op als er alleen een haakje voor verticaal is?

Ik heb fotokaders gekocht, maar nu merk ik dat er enkel een haakje is om ze verticaal op te hangen. Nu zijn mijn foto's net allemaal horizontaal... Iemand een oplossing? Het haakje zit vast in de kader, dus dat kan ik niet verplaatsen. Mijn muur is gyproc.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan ook 2 kleine schroefjes met een oogje vastmaken of vastvijzen aan je kadertje. Daartussen hang je dan een stevig draagje om zo je fotokader te kunnen ophangen. Een gyproc wand is niet ideaal om een gat in te boren om je fotokader op te hangen. Misschien moet je een ophangsysteem overwegen: http://www.acaza.be/ophangsystemen/ophangsysteem-schilderijen Succes

Antwoorden (2)

U kan eventueel een extra kaderhaakje aanbrengen op die boven zijde.
Met 2 fijne, meestal bijgeleverde, nageltjes kan u dat perfect in het midden aanbrengen. Als het een zware kader is dan met 2 haakjes dan meer uit het midden staan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan indien mogelijk een klein gaatje boren in het midden van de ophangzijde. Een klein nageltje in de muur, gaatje over het nageltje, klaar. Bij grotere kaders wordt wel eens een koordje gespannen van links naar rechts via 2 oogschroefjes. Het voordeel hiervan is dat je de kader altijd recht kunt laten hangen door hem wat te verschuiven eens hij aan de muur hangt.
Succes.