lekkage: Wij hebben lekkage bij douchen, naar beneden gelegen verdieping! Maar douchekop direkt op afvoer (15 min!) is geen probleem. Hoe kan dit?

Douche gescheiden van rest badkamer mer drempel/ douchedeur.
Afvoer 8 jaar geleden aangelegd.
Wasbak in badkamer (op zelfde afvoer) geeft geen probleem. Kitranden tussen muren en vloer al vernieuwd.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Controleer de ruimte rond de aansluitingen van de douchekraan en de tegels. Veelal wordt verzuimd de holte achter de afdekkappen van de kraan af te kitten. Het water loopt dan, tussen de aansluiting door, achter de tegels in muur en zakt langzaam naar beneden. Het verzadigen van de muren achter de tegels kan, door het druppelen, jaren duren. Drogen kan het amper. Hierdoor worden dit soort lekkages veelal jaren later gesignaleerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De kans is groot dat de aansluiting tss de siphon en de douchebak niet meer dicht is.
Kijk eens of u de centrale schroef kan aanspannen.
Anders losmaken en kijken of dichting nog goed zit, eventueel verwangen dooe silicone die bestemd is voor sanitair.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aangezien je het over een drempel hebt ga ik uit van tegels en niet van een douchebak.
Kitranden zijn nieuw dus dat zou goed moeten zijn.
En het ligt niet aan de afvoer.

Dan blijven volgens mij alleen nog de voegen over, zeker als de drempel ook gevoegd is. Meestal is dat wel te zien aan kleine barstjes, maar zelfs een mooie voeg kan vocht doorlaten.

Afhankelijk van de staat van de badkamer wordt dat opnieuw voegen of een noodoplossing met bijvoorbeeld kit.