Hoe heet dat spul wat je in je gootsteen doet als het verstopt zit ?

Mijn gootsteen zit niet verstopt maar het kwam zo in de praat te pas over verstopte gootsteen. En nu kom ik al de hele dag niet op de naam wat ze vroeger in de gootstenen stopte wat heel slecht voor je handen is als het gaat spatten kan je gaatjes in je handen krijgen. En via google ook niet want als ik op google zoek krijg ik alleen maar soort riool service of ontstoppers dus van die zuignap dingen en at zoek ik dus niet. Ik zoek dus spul wat heel slecht voor je handen is en dus ook uiteraard voor je gootteen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
anneliez
11 jaar geleden
Volgens de man diemijn gootsteen ooit kwam ontstoppen is eens per maand een handvol soda in kokend water het beste middel om de afvoer open te houden

Het beste antwoord

Het spul zelf is natriumhydrochloride (naoh), oftewel crofty of gootsteenontstopper. Het is overigens niet slecht voor je gootsteen, alleen voor de zooi die erin zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ alleen een foutje in de naam: Natriumhydroxide
http://nl.wikipedia.org/wiki/Natriumhydroxide
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gootsteenontstopper
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ooh ja, inderdaad. My bad, bedankt voor het verbeteren!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
www.nl.wikipedia.org/wiki/Natriumhydroxide Dat is hetzelfde als Caustic soda :) Goed antwoord dus.
Cryofiel
11 jaar geleden
Of andersom. Caustic soda is de engelse naam voor natriumhydroxide. Natriumhydroxide is weer beter bekend onder de naam natronloog. Het is heel goed in het oplossen van bijvoorbeeld haren. Ook andere spullen lossen erin op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
huid en haar

Andere antwoorden (3)

caustic soda dit zijn de korrels.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de voordeeldrogist koop je die korrels in strooibussen, gewoon onder de naam gootsteenontstopper.
Amadea
11 jaar geleden
Wij gebruiken onstopper met 98%
Zwavelzuur! Das ook niet goed voor je handen.