Wat is goedkoop, licht maar toch stijf materiaal dat gebruikt kan worden om een poster van 1,85mx1,22m op te plakken ?

Het geheel moet vervolgens aan een wand van gipsplaten bevestigd worden

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (9)

Een MDF plaatje. Goedkoop en op elk formaat te zagen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plaatje hardboard.
Te koop bij iedere bouwmarkt, waar men het, als het goed is,
precies voor jou op maat zaagt.
Daar kun je ook advies krijgen voor de bevestiging op je gipsplaten wand.

http://www.gamma.com/assortiment/hout-en-plaat/plaatmateriaal/hardboard/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een hardboard plaat. Veel lichter en goedkoper dan mdf. Je weet wel zo'n plaat die ook als achterwand in hang en legkasten wordt gebruikt.

Triplex is ook een idee.
11 jaar geleden
Piepschuim
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
plexiglas, kan je in heel dunne platen krijgen en is op maat te zagen met een ijzerzaag. Je kan het ook met een "stanleymes" snijden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is toch niet goedkoop?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een plaat van 2mm dik met die afmeting kost incl. BTW: € 78,82
dat lijkt mij geen goedkope oplossing. -
--------------------------------------------------------------------------------------------------
http://www.perlaplast-kunststofshop.nl/acrylaat-plexiglas-plaat-glashelder-dikte-2-mm.html
Je wil een goedkope manier en je wil het bevestigen
op een gipsplaten wand.
Dan zou ik de poster rechtstreeks op de wand plakken
gewoon met behanglijm.
Breng je ook geen schade aan je wand toe.
Mocht je toch liever plaatmateriaal gebruiken
dan moet je ook de achterkant beplakken (tegenplakken)
in verband met krom trekken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou geen mdf of triplex oid gebruiken, de kans dat er bruine vlekken door de afbeelding komen is dan aanwezig. Als je echt iets goedkoops en simpel wilt neem dan een stuk karton of plak meerdere tegen elkaar, alleen moet je aan de achterkant van het karton ook iets plakken of goed met lijm insmeren om kromtrekken te voorkomen.
Die grote stukken karton kan je simpel vragen bij een supermarkt oid wat van een display afkomt. Het gaat anders toch naar het oud papier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt het ook op foambord plakken, dat leverbaar is bij copycentres. Dat materiaal is lekker licht.
Bij de copyshops bedrukken ze ze, maar je kunt het wellicht ook los krijgen. Zie bijvoorbeeld:
http://www.copycentrewebshop.nl/index.php/producten-1/plaatmaterialen/foamboard/enkelzijdig.html
Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alu-dibond. Veel fotografen gebruiken deze methode om hun werk te presenteren. Uw foto's worden op gecoate verbindingsplaten laminert of afgedrukt, die zo stevig zijn dat ze zelfs bestand zijn tegen waterspatten.