Hoe maak je het beste schroefgaatjes dicht?

Ik ben net op kamers gegaan en er zitten enkele schroefgaatjes in de muur. Graag zou ik deze opvullen, het gaat gewoon om een bakstenen muur en een gipsplaat.

Bij voorbaat dank

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Gewoon gatenvuller kopen in de bouwmarkt. Dat is er kant-en-klaar, maar ook in poeder wat je zelf moet aanmaken (goedkoper). Er is standaard gatenvuller en vuller voor grote gaten. Met een plamuurmes goed in de gaten duwen en afsmeren. Omdat de vuller bij het drogen wat krimpt, moet je het soms meerdere keren doen. Als het hard is, kan je het schuren en eventueel verven.

Toegevoegd na 7 minuten:
O ja, voor het vullen even de stopzuiger op de gaten houden, anders kan stof/ gruis een goede hechting belemmeren.

Toegevoegd na 10 minuten:
StoFzuiger, uiteraard. ;)