Ik heb mdf geschilderd met lakverf op waterbasis. Nu kleurt het niet bij de muur. Kan ik de muurverf over de lakverf heen schilderen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Het kan wel, maar het mdf is dan niet beschermd tegen krassen en vuil en is moeilijk of niet schoon te maken, je kunt er dan alleen met een droge stofdoek of hooguit licht vochtig doekje overheen, beter kun je bij de bouwmarkt verf op waterbasis, op kleur laten maken, neem hiervoor een staaltje of de emmer muurverf mee, dan kunnen ze de kleur namaken, zodat het wel klopt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan prima. Wel eerst even licht opschuren. Latex muurverf is prima met een sopje schoon te maken als het goed gedroogd is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste is de lak schuren of slissen( nat schuren) en er de muurverf met een fijne rol op zetten.Beste is dan wel dat je er transparante (blanke) polyurethaanlak over zet.Er zijn er die echt blank zijn, en niet verkleurend zijn.Toch zal het effect enigszins anders zijn dan op de muren.Maar het zou voor U kunnen passen? Het eerder gegeven antwoord om lak te laten maken op kleur, is beter, indien je er op let , het in de juiste kwaliteit te laten maken.Krasbestendige P.U bv. Ook met de glansgraad rekening houdend.