Hoe bouw je een Whirlpool oven uit?

Mijn oude combimagnetron/oven (inbouw, merk Whirlpool type AVM 931/ix) werkt niet meer en wordt zaterdag a.s. vervangen. We kunnen echter nergens achterhalen hoe we dit apparaat uit de keuken kunnen verwijderen.

We zien alleen dat, als we de ovendeur openen, er aan de linkerzijde in het profiel een klein schroefje zit maar als we dat losdraaien kunnen we niet de hele oven uit de keukenkast halen. Ik zie nergens anders schroeven zitten.

In de gebruiksaanwijzing staat niet hoe dit werkt. Heeft iemand tips hoe we van deze oude Whirlpool oven afkomen? De vraag ligt ook al bij Whirlpool maar die zijn niet zo snel in het beantwoorden...
Alvast dank voor uw hulp! Vriendelijke groet, Suzy

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.3K

Antwoorden (2)

Mogelijk dat de oven netjes afgekit is waardoor het lijkt dat hij er niet uit kan.

In de rand waarin de deur sluit zitten maximaal 4 schroeven, verwijder de schroeven die aanwezig zijn en plaats voorzichtig een grote schroevendraaier tussen de rand van de oven en de inbouwkast (met een doe ter bescherming van de kast), wrik voorzichtig de oven dan naar voren, als de oven los van de kast is kan je hem er helemaal uitpakken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De bout rechts heeft niets met de bevestiging te maken. Kijk is in het ventilatorrooster of je daar een schroef ziet aan de rechterzijde anders is he6t mogelijk dat er een schroef zit achter het bedieningspaneel (plaat echter de knoppen). Verder is het voor ons ook koffiedik kijken, sommige installateurs hielden hun eigen werkwijze er op na zodat ze terug moesten komen als er iets stuk was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah, ik heb dezelfde oven en wilde je juist deze tip geven. Uiteindelijk is het makkelijk :P Welke oven heb je nu besteld? Ik zoek ook een nieuwe!
Het lijkt op mijn situatie.
Als je goed kijkt in het ombouwraam zul je schroeven vinden - aan alle zijdes.
deze loshalen en dan zal het ombouwraam in 4 delen uiteen 'vallen'
Daarna kun je je magnetron verplaatsen, wellicht zit er nog een 'schoortsteen op, die kun je misschien overzetten op je nieuwe magnetron'.
Laat ff horen of het gelukt is.