Hoe bevestig ik een metalen plaat aan een glazen plaat?

Ik wil achterop een mat glazen plaat een metalen plaat bevestigen. De glazen plaat wil aan een muur bevestigen met spiegelklemmen. De bedoeling is om op de glazen plaat magneetjes te plaatsen.
Welk plaat materiaal gebruik ik, en hoe maak ik het vast aan het glas?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plaat materiaal moet in iedergeval geschikt zijn voor magneten (dus geen aluminium) en lijmen..
http://www.bison.nl/nl-nl/advies/lijm-en-kitadviseur/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met een paar druppeltjes Cyanoacrylaat, maar ik heb geen verstand van of je dat hier ook kunt gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan ook magnetische verf kopen en dat op de achterkant kwasten.

Antwoorden (3)

ikzelf werk in de metaal, ik werk vooral met aluminium, staal en rvs
voordeel van aluminium en rvs is dat het niet (veel) roest, nadeel is dat het niet magnestisch is (rvs soms wel een beetje merk ik)
staal kan wel magnetisch zijn maar het roest wel als er geen beschermlaag op zit (bijvoorbeeld verf)

ik de bron is deze vraag ook eerder gesteld
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uw spiegel op metaal lijmen is geen enkel probleem met X-Track 7 van Tec7.
Deze heeft een hoge afschuifkracht wat goed is omdat u het vertikaal zal ophangen, is eveneens vochtbestendig. Kan u eveneens gebruiken om het geheel op de muur te bevestigen zodat u geen klemmetjes ziet.
Als metaal moet u natuur iets gebruiken wat magnetisch is, bv aluminium is niet magnetisch en dus niet geschikt. Als u een metalen plaat gebruikt kan u die beter in de blanke lak steken tegen roesten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon dezelfde kit gebruiken welke voor aquaria wordt gebruikt.
Siliconenkit.
Waarom dure of zogenaamd speciale lijmen en kitten gebruiken als dit al meer dan 30 jaar voldoet?