Kan ik mezelf leren klussen?

Ik ben graag bezig met mijn handen. Nu ben ik ook wel geinteresseerd in elektriciteit. Maar vaak wil ik thuis ook dingen doen, zoals stopcontacten aansluiten, elektrische apparaten repareren, en andere klusjes in huis. Nu vraag ik me af of er een manier is om dit zelf te kunnen leren zonder van richting op school te veranderen ed.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (5)

ja hoor dat kan, ga eens op de bieb of in de winkel kijken, daar vind je wel doe-het- zelf boeken, waarin je kunt lezen hoe je het moet doen.
Vooral witteboekenwinkels, hebben vaak leuke aanbiedingen, en doe-hetzelfwinkels hebben ook vaak foldertjes met tips.
11 jaar geleden
Tuurlijk het is meer kwestie van niet twijfelen, maar gewoon doen, al doende leert men(iedereen). Ook handig, YouTube er zijn heel veel filmpjes over zowat iedere klus die je kan bedenken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga naar een 2e hands winkel bij je in de buurt. In de jaren 70 en 80 had de lecturama complete series over zelf klussen. Deze boeken zijn enorm duidelijk, hebben voldoende plaatjes om te laten zien hoe en wat en tevens erg leerzaam.
Ze hebben een gele kaft en zijn een slag groter als een A4 formaat. Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oude apparaten uit elkaar halen.
Als klein jochie heb ik daar al veel van geleerd en nog steeds haal ik veel dingen uit elkaar, zowel als om ze te proberen te repareren, maar als dat niet meer mogelijk is ook om ervan te leren. En omdat het gewoon leuk blijft.
Netjes de metalen scheiden en je verdient er ook nog wat ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klussen leer je door er gewoon aan te beginnen, stap voor stap pik je dan wel dingen op. Loop je ergens vast vraag je een vriend of kennis om hulp, op het internet zijn er zat klus forums en sites te vinden.

Mocht u echt interesse in een bepaalt onderdeel, kunt u ook cursussen volgen, met name in de houtbewerking zijn er zat.

Succes