Ik krijg een dunne ontstoppingsveer niet door de haakse bocht van de keukenafvoer. Zit er in de afvoer een roostertje of doe ik iets verkeerd?

Afvoer is verstopt en bij het proberen te ontstoppen met veer wil die veer al snel niet verder, ook niet als ik probeer om hem in te draaien waarbij ik hoop dat hij zich vast nestelt in de verstopping maar dit lukt niet zelfs niet een beetje dus ik krijg niet eens de kans om het handvat te pakken om daar aan te draaien want dan valt de veer uit de afvoerbuis. ik kan moeilijk het uiteinde blijven vasthouden en tegelijk het handvat pakken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
30.8K

Antwoorden (4)

Er zit geen roostertje in je afvoer. Het zou kunnen dat je een verstopping hebt in de bocht van je afvoer. Meestal zit daar een schroef die je kan losdraaien om al het vastgekoekte vuil eruit te halen. Vanaf die bocht kan je dan proberen om je veer verder te duwen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
er zit geen schroef in de bocht, alles lijkt aan elkaar vast gelijmd. kan het toch los op zo'n manier dat ik het later weer vast krijg?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien kan je het roostertje van je afvoerbak los vijzen om op die manier je sifon los te koppelen. Ergens moet er toch een niet gelijmde verbinding zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
inderdaad, meestal zit de sifon vast met de schroef uit het midden van je roostertje
Veel ontstoppingsveren hebben een gebogen uiteinde. Een soort zoekrandje. Dat beginstuk kun je er ook zelf aan buigen. Met een rechte veer draaien werkt inderdaad niet altijd. Probeer deze draai-/zoekbeweging eens met de gebogen veer.
Ik neem aan dat je ontstoppings middeltjes al geprobeerd hebt...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een keuken afvoer, dus onder het blad zitten waarschijnlijk stukken die je kan demonteren op zijn minst de syphon.
Als dat allemaal niet lukt dan neem je een dunne ontstoppingsveer met zo'n spiraalkop aan het begin.
Met een beetje beleid gaat die door iedere bocht en zodra die iets vastloopt dan terugtrekken want daar trek je het vuil mee los
Niet wild proberen door te duwen want dan gaat het alleen maar vaster zitten
Deze ontstoppingsveer is haast wel in iedere bouwmarkt te koop.
zie afbeelding

Toegevoegd na 9 minuten:
Je moet het wel even met z'n tweeën doen want je heb twee handen nodig om te draaien en de ander duwt het begin erin en met zijn andere hand begeleid hij de veer.
Maar misschien was dit overbodig om te schrijven
veel succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij een te korte bocht is de kans groot dat die er niet doorgaat OF dat net daar de verstopping zit.
Ik zou voorstellen om eerst Destop in te gieten en een tijd te laten inwerken, na 30 minuten 1 liter kokend water nagieten en weer voldoende tijd te laten zijn werk doen.