Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is slimmer bij het extra isoleren van enkel glas: voorzetramen of isolerende plakfolie?

Ik heb enkel glas in mijn woonkamer. Dit zijn overigens oude schuiframen, bovenin met origineel glas-in-lood. Ik vroeg mij af of iemand ervaringen heeft met extra isolatie. Is plakfolie kosteneffectief? Of zijn voorzetramen slimmer? Het gaat over ca 6m2.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
752

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Met voorzetramen heb je bijna de zelfde isolatiewaarden dan met gewoon dubbel glas.
Maak het wel zo, dat je ze makkelijk weer kan verwijderen Er is altijd wel een kleine kans dat je er condens tussen krijgt, het moet dus wel tochtdicht zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Lijkt mij voorzet ramen. Bij oude ramen, zitten ook veel kieren en met plakfolie plak je die niet dicht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
voorzetramen is de beste oplossing.monteer ze zodanig dat je ze kunt verwijderen om je ramen te kunnen wassen.als het kan ongeveer 4 cm tussenspeling
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding