Wat is slimmer bij het extra isoleren van enkel glas: voorzetramen of isolerende plakfolie?

Ik heb enkel glas in mijn woonkamer. Dit zijn overigens oude schuiframen, bovenin met origineel glas-in-lood. Ik vroeg mij af of iemand ervaringen heeft met extra isolatie. Is plakfolie kosteneffectief? Of zijn voorzetramen slimmer? Het gaat over ca 6m2.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Met voorzetramen heb je bijna de zelfde isolatiewaarden dan met gewoon dubbel glas.
Maak het wel zo, dat je ze makkelijk weer kan verwijderen Er is altijd wel een kleine kans dat je er condens tussen krijgt, het moet dus wel tochtdicht zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Lijkt mij voorzet ramen. Bij oude ramen, zitten ook veel kieren en met plakfolie plak je die niet dicht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
voorzetramen is de beste oplossing.monteer ze zodanig dat je ze kunt verwijderen om je ramen te kunnen wassen.als het kan ongeveer 4 cm tussenspeling