Wij gaan glasvliesbehangen in ons nieuwe nieuwbouwhuis, nu zijn de muren van beton. Kan ik de lijm gelijk op de muur doen?

Moet ik bijvoorbeeld de muur nog voorbehandelen tegen de zuigwerking.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Mijn advies; voorbehandelen en dan goedkoop behang er op of sauzen. Het huis heeft nog zo'n 2 jaar nodig om z'n bouwvocht kwijt te raken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeker voorbehandelen! Zorg dat alle gaatjes gedicht zijn en ga met een borstel over de muur om stofresten zoveel mogelijk te verwijderen. Dan voorstrijk voor glasvliesbehang (gewoon te koop bij bouwmarkt uiteraard) erop, laten drogen en dan gaan behangen.

Veel succes!! Wij wilden dit ook doen in ons nieuwbouwhuis, maar toen bleek dat het toch wel veel werk was (totaal 250 m² aan muren) hebben we toch gekozen voor spackspuiten. Was uiteindelijk nog goedkoper ook en in een dag klaar :-) Vergeet niet dat naast de voorstrijk, lijm en behang ook nog de verfkosten erbij komen..! En natuurlijk de benodigdheden overal voor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad met droge borstel schoonmaken en voorbehandelen. Dat heeft namelijk twee functies het remt de zuiging van de muren en bevordert de hechting. Je kan in alle bouwmarkten dit soort producten kopen. Nadeel hiervan is vaak wel de relatief dure kleine verpakkingen. Ik heb inmiddels veel ervaring met POREX2000, dat is prima verwerkbaar, goed betaalbaar door het efficiente gebruik. De huismerken kan je ook beter laten staan omdat mijn ervaring is dat die producten van onvoldoende kwaliteit zijn.