Welke lijm is het best voor het lijmen van een vinyl vloerbedekking op een zachtboard ondervloer? Het gaat om de randen rondom.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (3)

Je kunt dit met verschillende soorten doen, met kit, lijm en dubbelzijdig tape, ik zou kiezen voor de tape, omdat je dan direct over je vloer kan lopen.
Lees deze link ook even:
www.kwantum.nl › Klantenservice › Alles over vloerbedekking
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarvoor kan u beter een dubbelzijdige linnen kleefband gebruiken omdat achteraf makkelijker kan losgemaakt worden en toch zeer geschikt is voor die toepassing.
Een extra voordeel is dat die maar 1/4 mm dik is.
U kleeft in de beginne best één lange en één korte zijde totdat de vinyl uitgelopen is, na een tijdje kan u ook de resterende zijden kleven.
Niet duur en zowat overal verkrijgbaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet doen! Vinyl op een zachtboard ondervloer kan niets hebben! Op hardboard zou ik kiezen voor dun tape.

Op zachtboard (misschien bedoel je zo'n groene ondervloer) nooit doen! Eén keer op een stoel gaan zitten en je hebt deuken die je niet meer weg krijgt of het vinyl scheurt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben benieuwd wat het dan wél is. Kun je een foto plaatsen?
Het vinyl ligt er al, dus daaraan valt niets meer te veranderen. Waarom dan nu de zijkanten vast willen maken? Gaat het ribbelen?
Oorzaak kan zijn dat het te ruim is gesneden en naar de kanten niet weg kan, maar ook dat de meubels werking tegenhouden. Het vinyl wil wel werken, maar kan het niet door het gewicht van de meubels die er op staan. (Ik denk gewoon even mee)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Okee, succes.