kan een douchecabine van 80x80 aangepast worden voor 90x90?

Na verbouwing door de woningstichting past mijn douchecabine niet meer,en ik heb geen budget voor een nieuwe.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, 80x80 is kleiner dan 90x90, moet er dus in paasen. De goedkoopste oplossing is om de wanden van 80 tegen de muur te plaatsen en deze af te kitten. De 10 cm overschot die je hebt met een douchgordijntje opvangen (1,- euro bij de Wibra).

Ben bang, dat het niet gaat lukken zonder hoge kosten. Ere moeten dan stukken tussen gezet worden en dat lijkt me wel mogelijk,maar nogal prijzig. Misschien is er iets goedkoops op Marktplaats van 90x90 cm.

Je kunt aan de beide zijden waar de cabine de muur raakt, een kolom (laten) maken van ytong blokken. Daartussen plaats je van ytong blokken een muurtje van ong. 100cm hoog. Het geheel betegel je en dan plaats je de douchebak en cabine opnieuw. Door het muurtje heb je daarboven de ruimte van een 90x90 cabine en je kunt op het muurtje mooi je zeep en shampoo kwijt. Overigens kosten de ytong blokken, de tegels en het laten maken ook geld. Dus wellicht is een mooie gebruikte cabine van 90x90 een goed alternatief. Ik heb pas een mooie rvs cabine met glas gekocht bij Karwei voor de helft omdat de doos ontbrak. Dus door slim in te kopen, kun je wellicht wat besparen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100