In onze voordeur (standaardbouwmarktdeur) zit een scheur, dit heb ik met plamuur dichtgemaakt door temp.verschil komt de scheur terug wat kan k doen?

's morgens staat de zon erop.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (5)

Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar ik zou een nieuwe voordeur kopen. De meeste kosten ongeveer € 450,= . Een lelijke voordeur kan nl. ook een uitnodiging tot vandalisme zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met houtrotvuller (2 componenten) vullen; is elastischer dan plamuur .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt de scheur vullen met kit, mits de scheur niet te breed is. En als de deur donker is geschilderd, kun je een licht verf eroverheen schilderen; een donkere voordeur neemt de warmte van de zon op en trekt dus sneller krom.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt hier speciale 2k reparatie middelen voor, deze zijn vaak op basis van epoxy,vaak zit er ook een speciale primer bij om het kale hout voor te behandelen.

Wat je moet doen is,eerst de verf verwijderen rondom de scheur dit kan met een fohn,als je dat hebt gedaan moet je de scheur 5 mm diep uitfresen met een stiftfrees van 5 mm breed.
Als je dat hebt gedaan kan je de scheur gaan voorbehandelen met 2k primer (doe dit met een klein wegwerp kwastje) even een half uurtje in laten trekken.
Dan kun je de scheur dicht gaan zetten met 2k reparatie middel,zet de scheur goed vol dicht en dan met het plamuurmes haaks op het hout de overtollige reparatiemiddel afmessen. Dan een dag laten drogen en dan de reparatie plekken goed machinaal schuren (liefst roterend)
Je kan nu de plekken gronden met grondverf en daarna evt de deur overgronden,en daarna nog een keer aflakken.

Dit alles bij elkaar kost je hoog uit 150 euro aan materiaal zoals kwasten reparatie middel en verf,dus altijd goedkoper dan een nieuwe voordeur.

Zou deze materialen wel bij een verfspecialist gaan halen.

Veel succes. (mooi werk om te doen)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En vergeet niet: Achter de zon aan werken! (dus vlak nadat de zon erop is geweest aan de slag.)