Hoe maak je een bestaand dak dicht?

De sneeuw komt in vlagen tussen mijn pannen door. Ik heb nog geen afgetimmerd dak; alleen pannen. Hoe maak ik dit tijdens de sneeuwstor m die nu woedt winddicht? Ik heb al eea gedaan maar ben benieuwd naar jullie ideeen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

vroeger maakte men stropoppen om de kieren tussen de pannen te dichten... zie afbeelding...

maar met landbouwplastic en purschuim kom je ook een heel eind...

een weet: deze sneeuwstormen zijn maar tijdelijk en zelden en tocht en instuivende sneeuw horen toch bij de charmes van een huis zonder beschot...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het enige wat ik kan bedenken is een dekzeil ertegen bevestigen, maar je zegt dat je zelf ook al wat hebt geprobeerd, dus misschien dit dan ook al.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Span plastic, zo dicht mogelijk onder de pannen en laat de
naden flink overlappen. Zorg dat de naden goed sluiten,
vervolgens sla je wat latten tegen de plastic onder de panlatten vast, en zorg dat de plastic zo goed mogelijk
gespannen is. Let vooral op dat de sneeuw zich niet kan ophopen op het plastic. (dus plastic zo dicht en strak mogelijk onder de pannen aanbrengen)
sucses gewenst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De sneeuw rustig laten liggen,zodra het een beetje dooit en waait is het zo weer weg,en met de tocht is het snel weer droog.
Als het een ruimte is die boven je huis zit,timmer hem dan gewoon af en isoleer de zaak.
Indien niet zo belangrijk gewoon met plastic afmaken die zaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wil je een bestaand, dak isoleren, dan
moet je alle spleten en kieren winddicht maken: Maak de spleten tussen de onderdakplaten dicht met
een sterk klevende kleefband.
Gebruik tochtbanden bij grote spleten rond een dakvlakraam of bij de
aansluiting met de muur. Dit zijn slingers in kunststof (mousse) met een
diameter van 0,5 tot 2 cm en een lengte van 1,5 meter. Gebruik plastische
kitten (siliconen) bij kleine kieren.
Gebruik een combinatie van dampscherm (plastiekfolie) en isolatiemateriaal
bij bredere spleten rond ramen of langs de muren. Aan een zijde
van de spleet niet je een strook dampscherm in de lengte vast. Je legt de
folie over de spleet en duwt er isolatiemateriaal tussen zodat het geheel
door klemming blijft zitten.