Dubbelglas: hoe krijg je de condens eruit?

Vervangen is me te duur; en het is nog altijd beter dan enkel glas. Maar hoe krijg ik de condens eruit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (4)

Dit wil je niet horen maar het antwoord is: niet.
De enige oplossing is vervangen.
Maar er is misschien nog hoop: bij sommige glasverzekeringen is dit (een thermische breuk) gedekt.
Bel dus eventjes met je verzekeraar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed antwoord. +!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is lekkage door ouderdom of omdat het verkeerd gezet is.Een terminale breuk is als er een scheurtje vanaf een van de zijkanten in gekomen is.
Vervangen is de enige optie daar deze ruiten "lek" zijn.Op isolatieruiten zit 10 jaar garantie tegen lekkage mits deze door een glaszettersbedrijf volgens voorschrift geplaatst zijn.Dus als je die rekening nog hebt en de ruiten na 2001 gezet zijn kan je hier nog aanspraak op maken.Meestal staat de datum van fabricage in het zilverkeurige kader wat tussen de ruiten zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb het ook gehad , toen zat er een klein scheutje in de ruit
waarschijnlijk door een grind steentje van passerend ver keer
maar dat was begane grond , ik weet niet waar jouw ruit zit
maar eruit halen kan simpelweg niet , het vacuum systeem is namelijk lek

Toegevoegd na 43 seconden:
scheutje is scheurtje
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
correctie: dubbel glas heeft geen vacuum, anders zouden de 2 glasplaten hol naar binnen staan. het is namelijk droge lucht met in het geval van HR++ een toevoeging van freon of methaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat jij zegt is zonder meer waar , ik heb het aan mijn buurman gevraagd en die werkt bij rapid pane , dat goedje word er warm in aangebracht ,dus zet lichtelijk uit ,door afkoeling van de ruit krijg je een lichte onderdruk ten opzichte van de buiten lucht , dus als vacuum systeem lek is , is er sprake van gelijke druk binnen en buiten
bedankt voor je reactie
Je kan nog enkele jaren wachten tot dat er een groene waas tussen de ruiten komt maar vervangen is de enige optie. Lekkage van dubbelglas komt niet in aanmerking voor een vergoeding van de verzekering. Glasbreuk wel!