hoe kan ik het beste mijn spuugdoekjes en hydrofiele luiers op een veilige en duurzame manier verven?

dus zodat het wel blijft zitten (tijdens gebruik maar ook in de wasmacien, en niet afgeeft waardoor de kleine ziek wordt o.i.d.

Toegevoegd na 43 seconden:
wasmachine dus,:)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waarom zou jij ze willen verven, ik heb dat nog nooit meegemaakt in mijn 60 jaar
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom ze dat zou willen? Ik kan me wel wat bedenken.. Je kan niet in andermans portemonnee kijken, dus misschien heeft ze oudere spullen gekregen, van vrienden die dat nog hadden liggen. Tweedehands gekocht, en de kleur niet mooi vinden of om de kleur wat 'op te frissen'. Of misschien zijn er wel lelijke vlekken in gekomen die ze er niet uit krijgt. Dat kan toch? Wees blij dat de vraag gesteld wordt ipv dat ze straks zelf zou gaan experimenteren met troep..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je iets met vlekken gaat kleuren dan zal dat waarschijnlijk niet werken....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op de witte doekjes en luiers kan je dingen waarnemen die je niet op een gekleurde zou kunnen zien dus waarom kleuren met het risico dat er wat mis gaat (uitslag)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het om witte luiers en spuugdoekjes gaat,kun je ze beter met een beetje biotex uitkoken,dan worden ze ook mooi schoon en weer wit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe je het ook verft als je heet wast (om de vlekken er uit te krijgen) zal de verf langzaam vervagen. Witte luiers (of spuugdoekjes) kan je toch het makkelijkste wassen en fris houden.
Ben ook wel nieuwsgierig waarom je ze zou willen verven. Spuugdoekjes kan ik me nog wel iets bij voorstellen, maar de hydrofiele luiers?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en mensen op de OK dragen groen omdat de rode bloedvlekken dan niet opvallen ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toen mijn kleine meid werd geboren waren er niet veel leuke kleuren hydrofiele luiers...en ik wilde alles rose! Lekker fout. Heb ze dus gewoon geverfd en nooit problemen gehad met wassen of giftige stoffen! En het stond leuker bij al het andere rose.

Het beste antwoord

Ik heb het roze gevergd met een doosje textielverf van dylon in de wasmachine. Ook voor mijn dochter. Ze is inmiddels 5, maar ik heb nog steeds roze hydrofiele luiers. En ze leeft dus nog...Haha.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
thanks:)
hoe duur is dat waar koop je dat en hoe werkt het??????:)
en zit je nog met nabehandelen en speciale wasvoorschriften???
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dylon kun je kopen bij de drogist. Je móet wel een doosje van je kleur naar keuze nemen. Geen tinnetje.500 gram keukenzout en de inhoud van 1 doosje is genoeg voor 500 gram droge stof. Als je meer verft wordt de kleur lichter. Na het verven alleen de rubbers van je wasmachine even afdoen en evt. Een rondje leeg laten draaien.1 doosje kost volgens mij rond de 8 euro. Maar het is verf, dus de kleur blijft net zolang zitten als wanneer je iets nieuws koopt. Je hebt er dus lang plezier van . Ze hebben vast wel een website.. Google dylon textielverf eens. Dan kom je er wel. Zit zelf op mijn mobiel dus kan de link ff niet zoeken :) succes
!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
thanks, ik ga er zsm achteraan:) je hoort nog hoe het is gelopen:)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heel erg bedankt voor de tip, kon het helaas niet meer bij reacties plaatsen want in zo verre hadden de moderators de vraag denk ik al gesloten, snap het ook iet, erg jammer want had nog willen melden dat je op roze ook heus alles ziet:) ben er helemaal blijmee, heb nu een top babyuitzet, voor een meisje uiteraard:):):)

Andere antwoorden (1)

Je kan verf kopen bij de drogist en daar kunnen ze je ook informeren.
Daarna goed uitspoelen met veel azijn. Pas wel op dat het na het wassen niet naar azijn blijft ruiken. En later was je ook met een scheut azijn om de kleur te behouden.

Ik snap eigenlijk niet waarom je dit zou willen met zo'n jonge baby...