wat voor pluggen voor een tv van 35 kilo??

ik heb een plasma tv van samsung en is 35 kilo ik wil hem ophangen op een wand van 10 cm dikte alleen het probleem is de wand is erg poreus is van steen wat voor pluggen kan ik het beste gebruiken ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.8K

Antwoorden (5)

dat kan met fischerpluggen,maar doe dat niet in gipsblokken die hebben daar weinig houvast.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan zul je toch eerst moeten weten uit wat voor materiaal de muur bestaat.

Is het massief dan neem je een s-plug.
Persoonlijk denk ik dat je beter keilbouten kunt nemen i.v.m. de grote belasting
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij een slechte muur is een "chemisch anker" het beste.
Dit tast de muur niet aan en gaat niet los zitten doordat de muur afbrokkelt.

35 kilo is trouwens niet veel voor een paar pluggen, dus zeer waarschijnlijk gaat het prima met normale pluggen, zolang je maar de juiste pluggen voor jouw soort muur hebt.

Als je een muursteun hebt met een arm waarbij de tv ver van de muur gedraaid kan worden, dan moet het wel zeer goed vast zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals eerder vermeld kun je diverse pluggen gebruiken (fisher is kwalitatief goed). Als het optisch niet lelijk is kun je er een dunne plank achter de draagbeugel maken, ter grootte van het bevestiging gedeelte van de beugel. De plank schroef je op de muur en de beugel schroef je weer vast aan plank en muur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In het algemeen geldt: hoe langer de plug en de schroef, des te steviger zal de bevestiging zijn, en hoe brosser de wand, hoe dikker de plug moet zijn. Maar de dikte en lengte van de schroef zijn misschien nog belangrijker: die moeten precies zijn aangepast aan het formaat van de plug. Als ze niet op de verpakking zijn aangegeven, kunt u het ‘droog’ uitproberen door de schroef in een losse plug te draaien: de lengte van de schroef (inclusief de dikte van het te bevestigen object) moet iets minder zijn dan de lengte van de plug, en de plug moet zich gaan spreiden als de schroef er ongeveer halverwege ingedraaid is.