Is er een dingetje wat draaikiepramen goed en veilig open kan houden?

We hebben overal ramen zoals in de afbeelding en nu de jongens wat ouder worden wil je wel eens een dag het raam helemaal open zetten. Tot nu toe stopte ik er een boek ofzo tussen maar echt veilig is het niet en ook niet voldoende bij windvlagen. Is er iets op de markt wat er voor zorgt dat het raam helemaal openblijft staan en het raam niet meer kan bewegen?

Toegevoegd na 18 minuten:
Ik wil niets schroeven in muur of kozijn en het gaat er dus om hoe het raam helemaal open blijft staan. Op de kiepstand (van boven open) heb ik een haakje en daarmee kun je het raam op de gewone stand ook wel op een kier zetten maar dat is dus maar ongeveer 8 cm. Ik wil het raam helemaal open hebben.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
22.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vanwege puberluchten? Goeie vraag, heb ik ook last van!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, puber zet steeds het raam op de valstand en doet dan gewoon de slaapkamerdeur dicht. Als ik het nog zie voor ik naar mijn werk ga zet ik in ieder geval de slaapkamerdeur open maar dat mis ik wel eens.

Het beste antwoord

De Stoppy lijkt me hier een prima oplossing voor. Of een normale wigvormige deurstop. Maar die moet je dus op de vensterbank plaatsen. De Stoppy kun je op allerlei manieren tussen raam en vensterbank/kozijn plaatsen.

Toegevoegd na 15 uur:
Online te koop bij http://www.deechteschoenmaker.nl/products/Stoppy.html
http://www.spaansesloffen.com/c-1008522/stoppy-deurstopper-hit-2011/

Waar je hem in de gewone winkel kan kopen weet ik niet. Ik weet niet waar je woont, maar ik heb wel een aantal schoenmakers (niet online) gevonden waar je ze kunt kopen. Dat viel me wel op. Of misschien wel bij Blokker of een Blokker-achtige winkel. Mocht ik ze nog tegenkomen, dan meld ik dat natuurlijk nog even.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk zoiets bedoelde ik... als je nu ook nog kan vinden in welke winkels ik het kan kopen ipv online krijg je meteen je 10 punten ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb inmiddels zelf contact opgenomen en ze zijn te koop bij de meeste Gamma's en Hubo's. Ik mocht mijn postcode doorgeven en nu mailen ze ook nog de dichtsbijzijnde winkel. Bedankt, precies wat ik zocht en nog in alle kleuren ook, leuk voor mijn jongens!

Andere antwoorden (5)

Bij elke bouwmarkt heb je bij de afdeling raam- en sluitwerk kettinkjes van ongeveer 20cm die je in je kozijn kan schroeven en met een soort karabijnhaakje vast- en lostmaakt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, ik wil niet schroeven in een kunststof kozijn, het gaat om iets wat je tussen het raam en het kozijn of raam en vensterbank kan schuiven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verder zie ik even niet hoe een kettinkje de oplossing kan zijn want het raam moet echt helemaal open kunnen en met een kettinkje heb je in mijn ogen nog steeds speling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat begrijp ik, het kettinkje voorkomt het openklappen tijdens windstoten. Je kan hem eenvoudig losmaken als hij helemaal open moet, maar het is inderdaad een oplossing voor 1 stand en niet meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja maar dan begrijp je me verkeerd, voor de valstand IS er een metalen haakje, geen kettinkje. Ik wil iets om het raam helemaal open te zetten en open te houden zoals op de afbeelding.
Ja, dat bestaat. De ijzerwinkel verkoopt een soort gegolfde stanetjes die met een plaatje aan de muur worden bevestigd en met een golfje haak je het dan over de raamkruk, dus kan het ijzer of minder wijd .Een ding: of die in Nederland te koop zijn weet ik niet, in Frankrijk in elk geval wel.
Alleen, het bevestigen kan niet altijd, dat hangt af van de sponning of de dikte van de muur.
Ik zelf gebruik een in een doek gepakte baksteen (!!) en een riem aan een ring in de muur. Niet elegant maar het werkt wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je helemaal niet wilt boren in kozijn of muur is een zelfgebouwd ding een oplossing: ik zie een liggende balk voor me, waar je aan het ene uiteinde aan de onderzijde een ruimte uitzaagt/freest die de vorm van de sponning heeft en aan het andere uiteinde aan de bovenzijde een ruimte die de vorm heeft van het raamkozijn. Als je de lengte van de balk kiest op de door jou gewenste raamopening en je tekent de twee ruimtes met potlood af, dan staan ze dus in een bepaalde hoek op de balk.
Hoe je de balk bevestigt zodat ie echt vastzit weet ik even niet, maar dit is misschien een begin waar je iets aan hebt.
Of iets met houtklemmen? Moet ik nog even op broeden ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hmm al te veel klussen wordt het ook niet, ik hoopte dat er gewoon iets kantenklaar te koop is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja suf hè, dat die ramen van de fabrikant niet gewoon lekker een eind open mogen maar alleen op een reepje frisse lucht. Nouja, ik zie hierboven allemaal briljante ideeën met zeemleren bakstenen enzo. Fröbel ze ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, was toch niet echt wat ik zocht helaas....ik hoopte op iets esthetischers ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
yep!
Wanneer jij zoals je zegt het raam helemaal open wil houden is het dan niet makkelijk om een magneetsluiting te gebruiken. Je schroeft dan alleen een ijzer plaatje op je raam en een magneetje op je zijwang van je dakkappel. Hierdoor blijf je raam open staan. Met een milde kracht maak je je raam weer los van de magneet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja er is een nieuw product op de markt genoemd Kierr. Hiermee klem je de kierstandhouder en is er in verschillende maten Ideaal niks boren of schroeven.