Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe dicht ik een scheurtje in mijn dakkoepel?

Er is iets op mijn dakkoepel gevallen, waardoor er een scheur van zo'n twintig centimeter is ontstaan. Op het oog is geen open ruimte te zien, maar water gaat overal doorheen.. Hoe kan ik er het beste voor zorgen dat de scheur waterdicht is? Uiteraard moet het spul wel doorzichtig zijn, anders wordt de lichtinval verstoord.
Het gaat overigens om een dakkoepel zoals op het plaatje. Het plastic waar de scheur in is ontstaan is enigszins flexibel. Alvast bedankt!

Toegevoegd na 6 dagen:
Dank voor jullie antwoorden!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ik zou het dichtspuiten met een silicone geschikt voor sanitair, dat blijft soepel.
Een andere mogelijkheid is er een tape overkleven van het type Tiger of Densoband.
De laatste oplossing is even duurzaam maar minder mooi.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer het met epoxy hars.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Transparante lekkagekit van Bison.
Is blijvend elastisch en hecht op vrijwel alles en is kleurloos.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
koop een stukje doorzichtig tafel zeil , plaak dat erop met pvc lijm klaar en van binnen uit zie je er bijna niets van
tip , licht koepel valt onder de verzekering van het huis , ik kreeg hem bij hagel schade ook vergoed

Toegevoegd na 6 uur:
iemand gaf mij nog een optie , een lamineer vel waar men papier me lamineert , een deel van dat vel gebruiken en op de koepel leggen dan met een föhn verwarmen het plastic lamineer vel word dan hard en helder doorzichtig en plakt door de warmte aan de koepel vast , plus dat mooi strak staat , dit antwoord heb ik van iemand gehad die geen internet heeft
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding