Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar vind ik vlooienmarkten?

Hoi.

Afgelopen 5 mei was ik op vakantie en ik had eigenlijk toch best wel graag wat troep willen verkopen.. Doe ik nl graag op 5 mei!' Bij mij in de regio is er naar mijn weten maar 1 rommelmarkt waar je zonder vergunning op mag staan en mag verkopen wat je wil en dat is op 5 mei.

Weten jullie nog meer rommelmarkten?? Zoals die op 5 mei.

Gewoon waar je sochends om 6 uur komt (omdat er verder geen plek is ala je te laat bent), je kleedje neerlegt met spullen en tegen je eigen prijs al die shit verkoopt...?

Groetjes alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
754

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Een rommelmarkt is een verkoop voor een goed doel, meestal hoort dit bij een kerk ofzo. De weken ervoor kun je al je overtollige spullen brengen en die worden dan op 1 of 2 dagen verkocht. Alle inkomsten gaan dan naar dat doel.

Een vlooienmarkt is iets heel anders, meestal is er dan een hal afgehuurd en om te mogen verkopen betaal je eerst een bedrag voor een plekje. Ook moeten de kopers vaak entree betalen om zo de huur van de hal te bekostigen. De verkoper houdt dan de inkomsten voor zichzelf.

Op koninginnedag en soms op 5 mei mag je van de gemeente dus zelf je spullen verkopen op een daartoe aangewezen plek, het verkopen is vaak gratis als je maar op tijd komt en de inkomsten zijn weer helemaal voor jou.

Als je adressen zoekt voor vlooienmarkten kun je hier bijv kijken: http://www.vitalisvlooienmarkten.nl/ of google zelf even.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn lokale vlooienmarkten en kofferbakverkopen waar je je spulletjes kwijt kunt. Onderstaand een mooie kalender.

Over het algemeen betaal je een bepaald bedrag om je 'shit' te kunnen verkopen, en het tarief daarvoor verschilt per markt. Bij alle markten moet je je van te voren inschrijven, dus van om 6 uur 's ochtends je kleedje neerleggen is helaas geen sprake.

Een populaire bij mij in de buurt is de car boot sale in Oss.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Top, super, bedankt!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding