Hoe repareer ik ezelsoren aan boeken?

Veel van mijn boeken hebben ezelsoren, hoe kan ik dit het beste repareren?

Toegevoegd na 7 minuten:
Het hoeft ook niet helemaal gerepareert te worden alleen het minder erg maken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

Bevochtigd vloeiblad (kantoorboekhandel) op de ezelsoor leggen en hier een strijkijzer (lauwe stand) op zetten, net zolang tot het vloeipapier droog is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Met een rolletje speciaal plakband. Scotch Magic van 19 mm dikte. Is onzichtbaar en tast het papier niet aan. Je plakt er een stukje van precies langs de rand met de vouw.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is dit soort plakband gewoon te koop bij blokker, hema etc?
Amadea
11 jaar geleden
Nee, daar moet je waarschijnlijk voor naar een kantoorboekhandel. Misschien dat V&D of Bijenkorf het wel verkopen, als daar een groot filiaal van in jouw woonplaats is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee helaas niet. Zou het met gewone plakband ook kunnen?
Amadea
11 jaar geleden
Nee, dat moet je absoluut niét doen. Daar maak je de schade alleen maar erger mee. Want gewoon plakband tast het papier aan, het vergeelt en vergaat maar laat een bruine plaklaag achter.
Dat kun je ook niet repareren, alleen recht vouwen. Waarschijnlijk hoef je daar niet zoveel voor te betalen maar wees volgend jaar wat voorzichtiger als je boeken in je tas stopt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou het kunnen proberen met een strijkijzer
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vaak krijgt u bij het lezen ezelsoren in uw boeken. Geen ramp misschien, maar het staat zo slordig. U krijgt ze gemakkelijk weg door een vochtige tissue op een ezelsoor te leggen en hier een strijkijzer op te zetten. Let er wel op dat het strijkijzer op een lage stand staat. Zet het strijkijzer erop totdat het vloeiblad droog is.

Toegevoegd na 45 seconden:
http://www.omroepmax.nl/?waxtrapp=mtqknDsHnHUVOJQTyB
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje! Ga het proberen, valt nog weinig te verliezen aan het boek