Is het mogelijk om een betonnen element te bevestigen aan een constructie, terwijl er een laag isolatie tussen ligt en er geen koudebruggen mogen?

Ik heb dus een betonnen blok in het werk gegoten. Ik heb een bestaande constructie en daar bovenop ligt een laag isolatiemateriaal. Dat betonnen blok moet op die isolatie komen en ook bevestigd worden aan de constructie, anders staat hij los. Echter, ik heb liever ook geen koudebruggen tussen mijn betonnen blok en de constructie, wanneer ik stukken isolatie weg haal om daar ankers aan te brengen. Wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Mogelijk kan je watervast multiplex plaatsen tussen je isolatie en je betonblok.
Dan is er vrijwel geen koudebrug meer.
Blijft over de bevestiging van je ankers/ bouten, maar dat is maar gering en onvermijdelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
beetje moeilijk in te schatten allemaal, weet niet eens waar je mee bezig bent, ja met een blok beton, maar waarvoor?
Het hout voorkomt de koude brug.
Beton op isolatie, lijkt me ook erg onstabiel.
Op multiplex geen probleem.