Hoe demonteer ik een balkespagnolet van het merk BUVA?

Bij mijn 2 openslaande deuren hapert de BUVA balkespagnolet af en toe. Ik zou hem willen repareren, smeren of evt. vervangen maar kan niet ontdekken hoe is het kan demonteren. Om het slot zit een soort kastje waar geen beweging in is te krijgen. Bijgaand stuur ik een link om een idee te geven waar het over gaat. Dit balkespagnolet is wel van een nieuwer type maar het principe is het zelfde.

Toegevoegd na 43 seconden:
link:
http://www.google.nl/#hl=nl&gs_nf=1&cp=10&gs_id=2r&xhr=t&q=buva+balkespagnolet&pf=p&biw=1280&bih=849&sclient=psy-ab&oq=BUVA+balke&aq=0&aqi=g1&aql=&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=870a1be14ddbf002

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan u het slot niet uit deur krijgen ?
Of is het slot met beslag uit de deur en kunt u het slot niet demonteren?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het slot kan je alleen maar verwijderen als je de kast verwijdert. De kast (van circa 2 meter lengte) bestaat uit 2 profielen. De ene is op de deur gemonteerd en de andere is erop gedrukt.
Ik moet het erop gedrukte profiel van boven af los trekken en dan komt het hele systeem vrij.

Antwoorden (1)

je moet het zwarte buva plaatje onder de cilinder er afhalen en dan de boutjes losdraaien, dan kan je hem steeds verde demonteren. de alubalk bestaat uit 2 delen waar je het voorste er van af kan halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien klopt het antwoord voor de nieuwste uitvoering maar bij mij het zo niet. Ik heb hem gedemonteerd. Verwijder het buitenste deel van het profiel (circa 2 meter lengte) door hem met een schroevendraaier (onder en boven) naar buiten los te wrikken. Dit gaat gemakkelijk. Je kan het voorste profiel dan volledig los trekken. Het hele binnen systeem wordt dan zichtbaar en je kan, als je dat wilt, verder demonteren. Het slot wordt op deze manier nog niet verwijderd. Ik hoefde hem alleen met teflonspray te smeren en alles werkte weer perfect.