Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan men glasvezelbehang gebruiken in plaats van glasvezelmatten voor constructies?

o.a. voor carnavalwagens, beeldhouwen e.d. maakt men wel eens gebruik van glasvezelmatten die met tweecomponenten of met polyester hard gemaakt worden om weerbestendig te blijven. Kan me hiervoor ook glasvezelbehang gebruiken?

11 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Leuke vraag, ik denk dat het wel kan. Als we glasweefsel gebruiken met bijvoorbeeld epoxyverf (zoals bv in ziekenhuizen) wordt dat ook een supersterke laag. Het weefsel vormt de wapening voor de kunststof. Alleen is het natuurlijk wel veel dunner, en dus minder sterk. Ik heb het nooit geprobeerd maar het principe is hetzelfde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
is glasvezelbehang niet een combo van glasvezel met papier? Terwijl glasvezelmatten puur uit glasvezel bestaat. Met epoxy zou het wel hard kunnen worden. Maar volgens mij lukt het niet om glasvezelbehang hetzelfde te bewerken als glasvezelmatten.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding