hoe krijg ik een verfroller van de houder af?

Ik heb van het weekend geverfd en wil nu een nieuwe roller op de houder zetten. Helaas zit de roller echt muurvast aan de houder. Wat doe ik fout? Is er een trucje om hem los te krijgen?

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik heb geverfd met verf op terpentine basis. Water helpt dus niet vrees ik...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
24.8K

Het beste antwoord

Waar het pijltje op de foto staat,daar sla je met de beugel op de rand van de emmer en je roller valt zo in de emmer. Peanuts!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Uur laten onderdompelen in een emmer water.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als het nog vastgekoekt is, kan je ook een schroevendraaier gebruiken om de overgang van stalen spie en rol verfvrij te maken.

In het water kan je nog een beetje afwasmiddel doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals ik begrijp zit het dus toch een dag vast.
Dan is de verf goed genoeg uitgehard om de roller tegen de grond aan te gooien. Misschien niet de sierlijke methode, maar dan scheurt het uitgeharde verf, en gaat hij makkelijker los.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klem het metalen gedeelte zoals aangegeven in de bankschroef, oude lap om de roller en vervolgens een flinke ruk! Gaat je lukken...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
20 jaar geleden verkocht men in Belgiê verfrollers waarbij houder + rol aan elkaar hingen d.m.v. een schroef aan de zijkant.
(toen de wegwerpmaatschappij nog niet bestond en mensen nog de moeite deden om nà het verven de roller uit te wassen)

Zo'n exemplaar heb je misschien ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is mij tot nu toe altijd nog gelukt met handkracht, ondanks dat die krengen inderdaad vaak muurvast komen te zitten. Die tip van Barts3cundo om hem in een bankschroef te zetten werkt ook natuurlijk. Wat ik wel altijd doe, voordat ik er weer een nieuwe rol opzet is de pin van de houder goed schoonmaken (schuurpapiertje erover), eventueel kun je er ook een heel klein beetje vaseline opdoen, zodat je de volgende keer minder moeite hebt de rol er weer af te krijgen.