Ik heb een 14 jaar oude Makita accuboormachine, met de orginele Nickel-Cadmium batterijen erbij. Ze blijven het maar doen! Hoe komt dit?

Ik dacht dat batterijen snel uitputten, zeker van het type Nickel-Cadmium.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Batterijen putten niet snel uit wanneer je ze goed gebruikt.
Dit verschilt per type. Nickel-Cadmium moet je anders gebruiken met betrekking tot de laad-verbruik cycli dan bijvoorbeeld de litium-ion batterijen.
Blijkbaar gebruik je je batterijen goed.
In het geval van Nickel-Cadmium is het zo ver als mogelijk opgebruiken om ze vervolgens zo ver als mogelijk op te laden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je hebt destijds voor een duurzaam stuk gereedschap gekozen.
makita is een van de duurste,maar ook beste machines.
en voor 14 jaar terug werd er nog wel iets betere kwaliteit gemaakt dan tegenwoordig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, 14 jaar geleden wisten ze nog wat goed gereedschap is.
Nu begint helaas Makita ook te bezuinigen op de kleinste schroefjes..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt er maar net aan hoe vaak je het apparaat gebruikt! Als dat dagelijks is red hij het nooit geen 14 jaar!