Hoe kort ik reeds jaren geleden gelegd laminaat het handigst 4mm in?

Over een lengte van zo'n 4 meter wil ik ongeveer 4 mm van het laminaat langs de muur en drempels afhalen, zodat er 2 kabels precies tussen muur en laminaat, onder de plint past.

Het laminaat ligt er al jaren, dus er uit halen of een stukje optillen is geen optie.

Heb het al geprobeerd met de dremel met slijpschijfjes, maar daar lukt het niet goed mee...

Heeft er iemand een gouden tip, hoe ik dit het handigst zou kunnen aanpakken?

Toegevoegd na 1 dag:
Dremel + mini cirkelzaag hulpstuk werkt redelijk tot prima!
Reken 1 zaagblad per meter. Dus voor lange stukken is het af te raden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Met een oscillerende zaag of multicutter,
4 meter duurt even maar het zal wel lukken, ook afhankelijk van de hardheid van het laminaat.

Wat ik eerder zou doen is een haakse slijptol of boormachine nemen en daar de juist schijf in zetten.

Met een oscillerende zaag heb je wel wat meer controle, vooral belangrijk bij de hoeken bij de overgang van muur naar drempel.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij hoeken een gaatje boren, dan ga je niet te ver en het ziet er mooier uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan natuurlijk niet ruiken dat je een Dremel hebt. ;-)
Maar kan die cirkelzaag dicht genoeg bij de muur komen, en gaat ie diep genoeg want de meeste laminaten zijn dikker dan de Max. snijdiepte van 6,35 mm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
boels verhuurt hem, komt wel een zaagje bij en die zijn best duur.
http://boels.nl/huren/houtbewerken/schaven-frezen/fein-multimaster Bij o.a. aldi/lidl/enz zijn ze soms goedkoop te koop, die gaan niet je leven lang mee, maar 4 meter overleven ze wel, goeie zaagjes kunnen een probleem zijn als de grote merken er niet op passen.
http://www.fermtools.nl/?page=shop_product&id=27
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, je hebt gelijk, het staat er gewoon.
Dichtbij genoeg zal wel lukken inderdaad, want het laminaat ligt natuurlijk al een stukje van de muur af.
Is de diepte net niet genoeg, dan kan je het laatste stuk waarschijnlijk wel wegsteken met een scherpe beitel. Alvast succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een oscillerende zaag had het je ook een zaagje gekost, laminaat kan gewoon zeer hard zijn. Decoupeerzaag gaan meestal ook niet lang mee.
Maar beter een paar zaagjes dan een vloer die maar een paar jaar meegaat. :-)

Andere antwoorden (2)

Dat 4 mm van de muur eraf halen, wordt heel erg moeilijk. Je komt er niet goed bij. Ik zou voor die 4 meter een holle plint gebruiken of afhankelijk van de dikte van de bestaande plint aan de achterkant 4 mm infrezen. Die plint, mits niet gekit, moet je er zo af kunnen halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn idee.
Neem een kleine haakseslijper draai hem op zn kop,en gebruik een 1mm dunne doorslijpschijf voor metaal.
Let erop dat het kan gaan schroeien en neem een natte dweil bijdehand om dat in de kiem te smoren!
Rustig aan eventueel indien mogelijk mop een laag toerental.
Succes
Van proberen is het gekomen.