Doorlopende houtenvloer, "doorzagen", welk gereedschap hebben we nodig?

Wij hebben een grenen vloer liggen, deze loopt in de keuken door naar de woonkamer. In de keuken willen wij plavuizen, maar hoe gaan wij deze vloer nu doorzagen?

We hebben al een beetje rond gekeken en kwam uit bij een multitool, je zou het dan met het oscillerend gedeelte voor elkaar kunnen krijgen?

Iemand nog andere tips?

Toegevoegd na 57 minuten:
Het stuk wat gezaagd moet worden zit net bij een deurpost, dus met zagen moeten we rekening houden met de kozijnen van de deur..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.2K

Antwoorden (5)

Een cirkelzaag die je in de diepte kunt afstellen. is het zo gebeurd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja daar dacht ik ook aan. Met een cirkelzaag is het een karwei van een paar minuten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De diepte weten we niet op dat punt, én het zit tussen kozijnen in... dus dan raken we de deurposten toch=
zo zou ik het doen , zet een streep op het hout met viltstift waar gezaagd moet worden , wat zit er onder het hout , beton ? dan boor je eerst een gaatje aan de keuken zijde van de streep , als het boortje het beton raakt weet je dat meteen de diepte , dan stoppen met boren , je meet hoever het boortje in het hout zit , en stel je cirkelzaag 2 mm minder in en zaag je vanuit de midden over de streep naar de ene zijde en zaag omdraaien en weer vanuit de midden naar de andere zijde, dan hou je aan beide zijden nog een stukje over wat je niet kan zagen door de deurposten , dat hak je met een scherpe hout beitel voor zichtig weg , let erop dat je bij de kamer zijde eerst de beitel recht (haaks)naar beneden in het hout slaat en dan vanuit de keuken naar beneden het hout weg steekt , dat gaat gemakkelijk want grenen is zacht hout
suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe zoals het antwoord hierboven,maar voor de laatste stukjes dus wel een multitool gebruiken en niet weg hakken met een beitel.
succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dergelijke laminaatvloeren zijn meestal maar 9 mm dik.
Ik heb dit ooit eens gedaan met een dremel waar een snijschijfje op zat. Het voordeel is dat u dicht bij de deurkast kan komen en vooral niet TE diep kan gaan. Het allerlaatste stukje heb ik met een houtbeitel weg gekapt.
Vooral opletten om niet te diep te gaan want veelal liggen net in doorgangen de elec-, water- en CV-leidingen.
Voor de veiligheid best een bril en handschoenen dragen.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, dus hiervoor heb je die multitool nodig.

Hoe lang is het stuk?
Een multitool is alleen geschikt voor korte stukjes.

Als het een lang stuk is: een invalzaag of cirkelzaag nemen. (huren)
Die kan je instellen op diepte, meestal is er wel ergens een plek waar je de dikte van de vloer kan zien, anders de zaag steeds iets dieper instellen.

Voor het laatste stukje is een multitool ideaal, als je die eenmalig hiervoor wilt gebruiken, maakt het weinig uit welke je neemt.

Wat voor gereedschap heb je al?
voor o.a. een haakse slijper en een boormachine zijn schijven te koop om hout te zagen.