Ik ga de keukenkastjes schilderen, hoe kan ik deze beste ontvetten?

Ik wil de keukenkastjes gaan schilderen. Eerst ga ik ze grondig schuren, maar waarmee kan ik het beste ontvetten?
Met Rinser? En weet iemand waar rinser te koop is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

"Eerst ga ik ze grondig schuren"
Doe dit in ieder geval niet, want dan schuur je het vet / vuil in de schuurkrassen en is de ondergrond nadien moeilijker te reinigen.
Bij het schilderen is de procedure altijd:
- eerst ontvetten / reinigen, dan
- schuren
Als je de lucht kunt verdragen neem een zo geconcentreerd mogelijke ammoniakoplossing. Ammoniak is en blijft altijd nog het beste ontvettings- / reinigingsmiddel. Wel goed ventileren tijdens het gebruik, én de keukenkastjes nawassen met schoon leidingwater.
Zie ook de link.

Toegevoegd na 2 uur:
By the way:
Ammoniak, een rinser of StMarc kan je bij iedere goede vakhandel of doe-het-zelf zaak kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
burgos
12 jaar geleden
Dit is de beste raad,nooit met schuren beginnen.

Andere antwoorden (5)

St. Marc is daar zeer geschikt voor.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat klopt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yep, wilde ik ook zeggen. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ (hij is snel die Bamibal)
Ik zou gaan ontvetten met een oplossing van ammoniak en water. Kijk op de fles voor de juiste verhouding en vooral goed ventileren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeps, je was me net voor. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ het beste middel is nog steeds, ammoniak met water..
Ammoniak werkt het beste voor dit soort klusjes. Het is wel smerig spul dat ontzettend stinkt, dus zorg voor een goede ventilatie als je het gebruikt.

En niet puur gebruiken; meng het met water (verhouding 50/50).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+klopt
HG verfreiniger. Hoef je zelfs niet te schuren.
Ik heb het zelf gebruikt en het werkt perfect.
http://www.easydrogist.nl/info/HG-verf-reiniger.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
,Dasty, Ontvetter te koop bij de Wibra.
Ongelooflijk goed.