Verkleurt een later aangebrachte hoogglans lak naar hetzelfde niveau of blijft dit altijd achterlopen?

Ik heb vorig jaar kozijnen gelakt (in de gang, weinig daglicht) met lak van de Gamma. Dit weekend heb ik de bijbehorende deur geverfd en er zit een aardig kleurverschil in. Kleurt deze deur bij of zal hij altijd achterlopen bij het kozijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja , dat blijft altijd achter lopen,en hoe komt dat? zit toch in de kwaliteit van de verf.Je kan toch beter een verf kopen die wat duurder is.Schilder alles gewoon nog een x over.En dat kan wel met de gamma verf,als het dan verkleurd zie je dat niet.
Suc6
burgos
12 jaar geleden
Dit zal waarschijnlijk een synthetische verf zijn die je hebt gebruikt (terpentine verdunbaar) deze vergelen altijd en dat al naar een paar maanden,hier kan je verder niet veel aan doen. Je zou het met acryl verf over kunnen schilderen deze vergelen niet,alleen deze heeft weer het nadeel dat deze gevoelig is voor huidvetten (vooral rond deurklinken). Het ligt niet aan de prijs van de verf want duurdere verf van sigma of sikkens die doen het ook.