Zijn er special bevestigings materialen om gordijnen e.d. aan kunstof (!) ramen en deuren te bevestigen ?

Bij houten ramen en deuren kun je gaatjes later altijd met wat plamuur en een likje verf weer wegwerken. Bij kunstof blijft een eenmaal gemaakt (schroef)gaatje voor altijd zitten.

Ik probeer dus te voorkomen dat ik railtjes e.d. vast moet schroeven.

Ik ben vast niet de enige met dit probleem en er zullen vast wel oplossingen zijn die bijvoorbeeld d.m.v. plakken te bevestigen en later ook weer te verwijderen zijn.

Ik weet alleen niet naar welke merken, typen of "vaktermen" ik dan moet zoeken of vragen in de winkel.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.9K

Het beste antwoord

Er bestaan gordijnrails die voorzien zijn van een dubbelklevende plakband. U kan die kopen in de meeste dhz-zaken maar natuurlijk ook in de speciaalzaak voor gordijnen.
eenvoudig aan te brengen en na het verwijderen kan u ;de lijnlaag met een gewone lijmremover weg krijgen zonder schenden. Ik heb dit in ons vorig appartement toegepast
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kunt of metalen of plastic dragers cq hangers bevestigen met transparant siliconenkit .Als volgt doe een beetje kit op het beugeltje druk die op de plaats waar jij je gordijn wilt hangen doet er een stukje plakband over om het op zijn plaats te houden, en wacht tot het geheel droog is. Daarna snij je met een scherp mesje het overtolligekit weg.Vind je later dat er iets anders moet komen met een scheermesje achter je beugeltje en de kit weer los snijden .Met siliconen verwijderaar restjes weg poetsen.Je kunt eigenlijk alles op deze mannier op je kunststof kozijn bevestigen.

Toegevoegd na 14 minuten:
Bij lichte materialen vitrage. Kunt u ook dubbelzijdig klevend plakband gebruiken.